NIEUW

LHBTI+ inclusieve seksuele vorming in het voortgezet onderwijs: barrières en succesvolle benaderingen van docenten

LHBTI+ inclusieve seksuele vorming in het voortgezet onderwijs: barrières en succesvolle benaderingen van docenten

LHBTI+ inclusieve seksuele vorming draagt bij aan een schoolklimaat waarin alle leerlingen zich gezien en gerespecteerd voelen, ongeacht hun seksuele oriëntatie en genderidentiteit. LHBTI+ diversiteit komt echter op veel middelbare scholen nog relatief weinig aan bod in de lessen over seks en relaties. Hoewel de roep om inclusiever onderwijs vanuit...

Mentale gezondheid van homo-, biseksuele en andere mannen die seks hebben met mannen: een kwantitatieve intersectionele analyse van de Survey Mannen en Seks

Mentale gezondheid van homo-, biseksuele en andere mannen die seks hebben met mannen: een kwantitatieve intersectionele analyse van de Survey Mannen en Seks

Homo-, biseksuele en andere mannen die seks hebben met mannen (HBMSM) lopen meer risico op mentale gezondheidsproblemen dan heteroseksuele mannen. Daarnaast blijkt dat leven met hiv doorgaans negatief samenhangt met mentale gezondheid. Mentale gezondheid weerspiegelt niet alleen individuele kenmerken maar ook sociale verschillen. We maken gebruik van een intersectionele benadering...

Het Tijdschrift voor Seksuologie (TvS) is een peer-reviewed wetenschappelijk tijdschrift dat zich richt op professionals in het vakgebied van de seksuologie binnen het Nederlandse taalgebied.

Pagina's

Contact